Hodně naštvaný hotchatch RS!

Ford postupně ukazuje jak bude vypadat nová generace Focusu RS

EVO končí.. A tím Subaru přichází o odvěkého rivala. Nyní ale přišla novinka hothatche s náhonem všech kol od Fordu s označením RS a vypadá více než solidně. Že by se tedy rýsovala nová konkurence pro generačního nástupce Imprezy nové Subaru WRX STI? Posuďte sami!

Bylo dlouho známo, že nový Focus RS dostane 2.3-litrový motor Ecoboost, známý z nového Mustangu, který poskytuje solidní sílu okolo 330 koní. Největším otazníkem po celou dobu od oznámení další generace Focusu byl přenos síly motoru. Bude to předokolka jako poslední RS-ové Focusy nebo Ford osadí svůj hatch pohonem všech kol? Odpověď přišla i s videem Ken Blocka, kde řádí s novým seriovým Focusem a jak jej známe, driftuje s vozem, kde se dá a díky tomuto videu lze vidět, že způsob jakým udržuje vůz ve smyku naznačuje, že se jedná o „4 kolku“.

Motor je posílen o  Twin-scroll turbo a větší kompresor, než je v Mustangu! Mimo jiné RS má i mnohem  větší intercooler než Mustang. K dispozici bude pouze manuální 6-ti stupňová převodovka. A to vše bude řízeno dvěma elektronickými spojkami a speciální řízenou kontrolou točivého momentu, což znamená, že Focus si bude hodně jistý a rychlý v zatáčkách, ale zároveň umožní i kontrolovaný přetáčivý smyk. Prozatím Ford neprozradil váhu vozu. Ale jak jistě všichni očekáváte, tak nový Focus s 330 koňmi bude zatraceně rychlý. Zrychlení z 0-100km/h se udává pod 5 sekund a nový pohon všech kol bude moci přenášet až 70% výkonu na zadní nápravu! To zní skvěle.

Úpravy se dotkly i exteriéru, který dostal slušivý make-up. Naštvanější přední nárazník, vícepaprsková kola, velké křídlo a dvě masivní koncovky výfuku zakomponované do zadního difuzoru dávají vozu patřičný dojem hodně výkonného vozu.

Já osobně jsem rozhodně pro, takových vozů moc není. Relativně malý, nejspíše lehký, výkonný a s náhonem na všechna kola to bude určitě hodně oblíbený vůz mezi automobilovými nadšenci a potrápí nejedno spotrovní auto. Jsem rád, že se Ford nevydal (alespoň) u svých sportovních modelů cestou šíleného downsizingu a nechá tak svým vozům jedinečný zvukový zážitek, který rozhodně nebude připomínat rozzuřenou sousedovu sekačku o nedělním odpoledni a pokud Ford odladí podvozek tak, jako to uměl u svých předchozí generací RS a ST, bude to pro mě  jeden z nejatraktivnějších dostupných sportovních vozů na trhu.

Typický HOONIGAN v podání Ken Blocka a nového Focusu RS

Back to top