C’était un rendez-vous – 1976

Předchůdce všech onboard virálních videí...

Paříž, Francie… srpen roku 1976… Těsně před svítáním… Claude Lelouch se rozhodl riskovat. Na jedné z nejnebezpečnějších křižovatek Paříže mezi rue de Rivoli a rue de Rohan nezastavil, projel ji. Jeho rychlost v křižovatce byla něco kolem 100km/h! Z této situace byla dvě východiska, smrt nebo zápis do historie…

Tohle je Rendez-vous, kultovní, nejslavnější a snad i první street racingový krátky film. Nejlepší love story s auty všech dob a také historicky revoluční snímek s šílenou jízdou napříč ulicemi města. A je jen velmi málo kvalitních snímků s podobným zaměřením (za zmínku stojí snad jen serie Getaway in … ) a až do roku 2012 bylo téměř nemožné zjistit podrobnější a pravdivé informace o tomto snímku. Nakonec sám autor Claude Lelouch vyšel na povrch se snímkem, který vysvětluje pozadí toho, co stálo za zrodem tohoto filmu a jak ho tvořil. V podstatě je tvůrcem prvního automobilového tzv. virálního videa.
Začíná v ranních hodinách (05:30) v tunelu Pařížské třídy Périphérique u Porte Dauphine, s pohledem z nárazníku neznámého automobilu. Po trase míjí dobře známé památky Paříže, chodci uhýbají, holubi na ulicích jsou donuceni uletět do všech směrů, červená signalizace semaforů je ignorována, jednosměrné ulice projety opačným směrem. Jízda po chodníku kvůli popelářskému vozu v ulici… Nic z toho není hrané! Vůz nikdy nevidíte z jiných úhlů. Tato riskantní jízda končí u chodníku Montmartre, kde řidič vystoupí ze svého automobilu a přivítá s objetím mladou blondýnku za doprovodu zvonů na pozadí a výhledem na slavné město Paříž.
Mapa trasy


Vše je natočeno jedním záběrem pomocí kamery umístěné na
Mercedes-Benz 450 SEL 6,9. Tento model mohl dosáhnout rychlosti až 235km/h, ale byl k dispozici pouze s 3-stupňovým automatem. I přesto ve snímku můžete slyšet až 5 rychlostních stupňů?! Stejně jako řazení s meziplynem při které by podle rychlostních stupňů probíhalo nejspíše v rychlosti více než 200km/h, ale podle výpočtů několika nezávislých odborných společností se ukázalo, že vůz nikdy nepřekročil 150km/h. Lelouch sám ale prohlašoval, že nejvyšší rychlost byla někde kolem 230km/h. Dále ale přiznal, že při tvorbě filmu použil zvukovou kulisu vozu Ferrari 275GTB, které má odpovídající počet rychlostních stupňů a zvuk V12tky, který je zcela odlišný od jakékoliv V8, včetně motoru použitého Mercedesu.
lelouch-rendezvous-mercedes1
Každopádně, tento snímek ukazuje, Clade Lelouch jako samotného řidiče Mercedesu. Na zvolené trati byly údajně celkem dva lidé, kteří věděli o jeho příjezdu. Prvním z nich byl Elie Chouraqui, jeho první asistent, který byl vyslán s vysílačkou do blízkosti paláce Louvre, který mu měl pomoci s průjezdem v jedné z nepřehledných křižovatek. Vysílačky ale selhaly a tak se Elie snažil varovat chodce, když neobdržel žádnou zprávu. Další osobou, která věděla o jeho příjezdu byla Lelouchova přítelkyně Gunilla Friden. Řekl jí, že by měl dorazit během deseti minut na Sacre Coeur a požádal ji, aby se objevila při jeho příjezdu.

Tak usedněte do svých křesel a vychutnejte si tuto jedinečnou podívanou doprovázenou nádherným zvukem motoru….

C'était un rendez-vous - 1976

Back to top